AJK UMNO BAHAGIAN SIK

Friday, April 16, 2010

Kamalanathan Calon Terbaik BN Di Hulu Selangor

Posted on 12:26 AM by Detguaq

15 April, 2010 20:49 PM

KUALA LUMPUR, 15 April (Bernama) -- Rata-rata pemimpin Umno menyambut baik pengumuman Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menamakan Ketua Penerangan MIC P. Kamalanathan sebagai calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor.

Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata pengumuman Kamalanathan itu memberi peluang kepada BN untuk merampas semula kerusi Parlimen Hulu Selangor itu.

"Kita merasa gembira kerana diumumkan Kamalanathan adalah calon BN di Hulu Selangor. Ini adalah baik dan mereka (Kamalanathan dan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Zaid Ibrahim) sama-sama merupakan orang baru. Jadi peluang adalah 50-50.

"Saya rasa gembira dan bersemangat untuk turun berkempen," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, Khamis.

Datuk Saifuddin Abdullah yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno pula berkata pemilihan Ketua Penerangan MIC itu adalah pilihan yang tepat.

"Pada kita dalam Umno, itulah calon kita dan kita terima. Kita terima siapa saja yang dipilih oleh pucuk pimpinan. Saya rasa beliau seorang berpengalaman dan kita yakin kita ada harapan untuk menang.

"Saya nak ingatkan bahawa walaupun ada orang kata calon dari Parti Keadilan Rakyat Zaid Ibrahim adalah satu nama besar dan pernah jadi Menteri Kabinet, tapi kita kena ingat dalam pilihan raya nama yang besar sahaja tidak menjanjikan kemenangan," kata Timbalan Menteri Pengajian Tinggi itu.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata bagi memastikan calon yang dipilih itu menang, semua pihak dan jentera parti tidak perlu lagi mempersoalkan soal calon tersebut.

"Saya percaya rakyat di Hulu Selangor melihat kepada kepimpinan negara, soal apa yang Perdana Menteri lakukan, soal apa yang Perdana Menteri akan lakukan akan datang. Itu yang perlu kita lihat," katanya.

Sementara itu, Naib Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata pakatan PKR-DAP-PAS telah bersedia untuk berhadapan dengan calon BN itu dalam pilihan raya kecil itu.

Pilihan raya kecil itu diadakan ekoran kematian Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad daripada PKR pada 25 Mac lepas akibat barah otak dan penamaan calon ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Sabtu ini.

Di KUALA LUMPUR, Naib Presiden MIC Datuk Dr S. Subramaniam berkata kemahiran dalam bidang komunikasi dan teknologi maklumat merupakan kekuatan Kamalanathan untuk menawan hati penduduk di Hulu Selangor.

"Sebagai pemuda yang berpendidikan tinggi, serta aktif dalam MIC di seluruh negara, saya yakin kelebihan ini dapat mewujudkan perhubungan yang lebih baik dengan rakyat," katanya di sini malam ini.

Subramaniam, yang juga Menteri Sumber Manusia, berkata jentera BN perlu bekerja kuat memandangkan masa berkempen yang singkat untuk meliputi kawasan Parlimen Hulu Selangor yang besar selain Kamalanathan yang masih baru di kawasan itu.

-- BERNAMA

No Response to "Kamalanathan Calon Terbaik BN Di Hulu Selangor"

Leave A Reply